Wednesday, September 9, 2009

Trend Lelaki Macho - Janggut Tanpa Misai


Hari ni tarikh tercantik untuk tahun ni iaitu 090909. Tapi aku takde cerita apa-apa yang menarik pun untuk tarikh ni. Tak kisah lah. Lepas ni tunggu 20hb pulak. 20/09/2009 cantik jugak kan?


Apa yang aku perasan sekarang ni, ramai betul lelaki yang suka simpan janggut tanpa misai. Tak tahu lah trend ke apa kan. Tapi macam best je aku tengok. Macam ada daya tarikan je orang yang simpan janggut seciput ni. Hihi. Suka tengok asalkan janggut tu tak berserabut. Heeeee. Ikut sunnah ke atau ikut trend artis-artis di Malaysia ni?

Aku pernah dengar 1 hadis, tapi tak pasti hadis yang mana satu, sahih ke tidak, pasal Nabi Muhammad ada melarang umatnya menyimpan janggut yang meyerupai Yahudi. Hmm, janggut yang menyerupai Yahudi tu macam mana lah  ye? Janggut tanpa misai atau janggut dan misai dan jambang? Heee. Entahlah kan.

Ini semua gambar artis berjanggut ciput tanpa misai credit kepada Google Image Search. :)


Hehehe. Cuci mata sikit. :P


24 comments:

  1. Aku da nk tua..
    Tapi x der misai..
    X der janggut...
    Arrrhhh

    ReplyDelete
  2. mmg janggut adalah lambang kemachoan lelaki...xpecaya??
    tgk aku...hahahaha

    ReplyDelete
  3. trend lahh..
    hensem apa ada janggut..
    hee

    ReplyDelete
  4. ntah la...agknye sb mach0 sket k0wt...hehehehehehjgn pasan uda lew kn?

    ReplyDelete
  5. bukan ke simpan janggut tue sunnah nabi..ok la tue..
    macho pe de janggut..ho3

    ReplyDelete
  6. bukan trend tapi sunnah. bagusnyee.

    ReplyDelete
  7. lelaki sejati..
    ehem2..saya kacak x??
    nk taruh jnggut,tpi xmau tmbuh..

    ReplyDelete
  8. tp smart kn... hehe

    trend pmpn lak.. trend shawl...hehe kn3???

    ReplyDelete
  9. hahaha.. betul tu cik aien, pmpuan suke pakai tudung shawl.

    laki2 ntah, x prasan plak ade mcm tu..

    wa pakai kain pelikat je.

    ReplyDelete
  10. memang macho kalo lelaki ada janggut sejemput.

    :D

    ReplyDelete
  11. aku lagi macho.xde janggut, xde misai..wakaka..

    ReplyDelete
  12. my email address: zif_1006@yahoo.com

    ReplyDelete
  13. heehhhe
    nampak dewasa sket ada janggut tue

    :)

    ReplyDelete
  14. standard ada janggut
    nmpk kacak agi..haha

    ReplyDelete
  15. trend la tue kot..hehehe..
    tapi berkumis,ade minggut skiet then janggut skiet..bru best..hehehe..

    ReplyDelete
  16. Y ekew trend sebegitu.. tak pasan lak... Wah cik mili... liar mata

    ReplyDelete
  17. atok juge begitu.
    cmne nk ckap ea,janggut kemas dari misai kot?
    sbb tu atok cmtu. hihi.
    and kalo xde misai,ade janggut tu apa?
    kambing la. hihi

    ReplyDelete
  18. ad hadis kot..
    beza org islam dgn bukan islam ialah janggut..wallhuaqlam..o_O

    ReplyDelete
  19. Janggut tanpa misai kena tengok kesesuaian muka, sebab janggut boleh buat muka nampak lebih panjang dan misai boleh buat muka jadi nampak bulat.

    ReplyDelete

SENYUM. Tak perlu kata apa-apa. SENYUM! :)